Federación de Administración Pública da CIG

Federación de Administración Pública da CIG

Ligazóns sectores

Autonómica
Correos
Xustiza

Ligazons confederacion

CIG - Avantar
Forga
Saúde laboral
Fesga

Procurar no web

Novas
O persoal da administración de Xustiza inicia mobilizacións para recuperar os seus dereitos PDF Imprimir Correo-e
Venres, 17 Novembro 2017 10:44

As protestas preceden á folga dos días 1 e 13 de decembro

Empregadas e empregados da administración de xustiza de toda Galiza concentráronse este xoves diante dos centros de traballo en rexeitamento "á falta absoluta de negociación" por parte da Xunta para tratar cuestións que entenden fundamentais como os descontos por baixas de enfermidade, a consolidación das prazas de reforzo de máis de tres anos, os plans de amortizacións de prazas, o pagamento do 100% das substitucións ou a recuperación e actualización do complemento autonómico transitorio (CAT).

Sobre este último, dende o sector de Xustiza da CIG apuntan que nestes momento o CAT que perciben as traballadoras e traballadores de Galiza é o de menor contía entre as comunidades con transferencias en xustiza. Pero ademais de ser o máis baixo, nos últimos catro anos, o goberno de Feijoo, no marco do recorte salarial ao conxunto do persoal da administración autonómica, "retirounos a totalidade de dito complemento nos meses de xuño e decembro", sinala Xesús H. Sánchez 'Tuto', secretario nacional do sector de Xustiza da CIG.

Deste xeito, a central sindical calcula que no período 2013-2017 as diferenzas salariais acumuladas con respecto ao persoal de xustiza do resto do Estado poden variar entre os 3.800 e os 10.000 euros, en función do corpo ao que se pertenza. Por iso, unha das demandas dos sindicatos é a subida do complemento transitorio autonómico "que permita recuperar o poder adquisitivo perdido nestes anos".

Pagamento do 100% das substitucións

Outra das reivindicacións das centrais convocantes das mobilizacións (SPJ-USO, CUT, UGT, CSIF, STAJ, CIG e CCOO)  refírese á negociación do pagamento do 100% das substitucións, pois en Galiza o persoal que cubre un posto en substitución vertical non cobra a totalidade do posto que ocupa. "Mentres no resto do Estado se aplica a máxima de a igual traballo, igual retribución, a Xunta distingue entre funcionariado de primeira (neste caso titulares e interinos/as) e funcionariado de segunda (titulares en substitución), roubándolle parte das retribucións correspondentes ao corpo onde desempeñan as súas funcións”, advirten.

Ler máis...
 
CIG-Administración celebra o seu VII Congreso baixo o lema “Servizos Públicos, Soberanía, Democracia” PDF Imprimir Correo-e
Mércores, 15 Novembro 2017 17:00

Terá lugar en Ferrol o vindeiro sábado día 25 de novembro

A CIG-Administración celebra o vindeiro sábado 25 de novembro, en Ferrol, o seu VII Congreso baixo o lema “Servizos Públicos, Soberanía e Democracia”. Unha xornada na que 204 delegados/as debaterán e acordarán as liñas de traballo para os vindeiros catro anos; renovarán o organismo de dirección, escollerán as/os representantes da federación no Consello Confederal e elixirán secretario/a nacional.

A CIG-Administración Pública chega a esta cita tras catro anos de loita pola recuperación dos dereitos laborais e sociais perdidos polas traballadoras e traballadores das administracións públicas, pola recuperación dos servizos e do emprego público perdido.

A federación valora moi negativamente o impacto que estes anos de crise tiveron nas administracións públicas galegas a consecuencia dunhas políticas de austeridade que deixaron tras de si un regueiro de recortes en persoal, medios e prestación de servizos.

Tal é así que hoxe a eventualidade nos cadros de persoal é dun 30-40% e houbo unha caída dun 6% no emprego público, por mor da imposición de taxas de reposición, o que está provocando un incremento da idade media dos cadros de persoal efectivos que xa é de entre 50 e 55 anos.

Ler máis...
 
Convocada folga na administración de Xustiza para esixir a recuperación dos dereitos e o emprego PDF Imprimir Correo-e
Mércores, 15 Novembro 2017 16:59

Os paros serán os días 1 e 13 de decembro e o 16 de novembro haberá concentracións nas cidades

Traballadores e traballadoras da administración de xustiza irán á folga os días 1 e 13 de decembro para reivindicar melloras salariais, rematar coas penalizacións por IT, esixir o pagamento do 100% das substitucións e a reposición das prazas amortizadas. A decisión de iniciar medidas de presión acordouse nas asembleas celebradas esta semana, ante o bloqueo das negociacións coa Dirección Xeral de Xustiza, "incapaz de resolver estas cuestións". Previamente ás xornadas de folga, o próximo 16 de novembro, as centrais sindicais SPJ-USO, CUT, UGT, CSIF, STAJ, CIG e CCOO convocan concentracións nas sete cidades galegas, ás doce do mediodía.

As centrais sindicais denuncian que os traballadores e traballadoras do sector en Galiza están sendo reiteradamente discriminadas na retribución do complemento transitorio con respecto ao resto do persoal do Estado, cunhas diferenzas salariais acumuladas no período 2013-2017 que poden variar entre os 4.000 e os 10.000 euros, dependendo do corpo ao que se pertenza. Por iso, explican dende CIG-Xustiza, unha das demandas dos sindicatos é a subida do complemento transitorio autonómico, retirado das pagas extraordinarias polo Goberno de Feijoo, durante estes últimos catro anos.

Xunto a isto, reclaman á Xunta retirada do discriminatorio desconto que se lle aplica ao persoal da administración de xustiza en caso de IT, pero que non se aplica a xuíces e xuízas, fiscais ou letrado/as; así como a negociación do pagamento do 100% das substitucións, pois a diferenza do que pasas noutras autonomías, en Galiza o persoal que cubre un posto en substitución vertical non cobra a totalidade do posto que ocupa.

Ler máis...
 
Tomás Fernández Couto, imputado a raíz dunha denuncia presentada pola CIG na Fiscalía en 2012 PDF Imprimir Correo-e
Mércores, 15 Novembro 2017 16:57

En relación á contratación e adxudicación do servizo de helicópteros a Inaer

O sector da Autonómica da CIG-Administración presentaba o 14 de agosto de 2012 unha denuncia perante a Fiscalía ao considerar que existía un delito de prevaricación por parte do Secretario Xeral Técnico da Consellaría de Medio Rural e do Mar, Francisco Xosé Vidal-Pardo Pardo, do Secretario Xeral de Medio Rural e Montes, Tomás Fernández-Couto Juanas, da mesma Consellaría, e da propia Conselleira, Rosa Quintana, en relación á contratación e adxudicación as empresas Inaer e Natutecnia, do servizo de helicópteros e as brigadas helitransportadas.

Transcorridos cinco anos desde aquela e tras das críticas recollidas nun Informe do Consello de Contas por esas contratación, o Xulgado de Instrución nº 3 de Santiago de Compostela (tras derivar o asunto á Fiscalía) vén de actuar e imputa o Secretario Xeral de Medio Rural e Montes, así como o secretario xeral técnico e mais o subdirector xeral de Prevención e Defensa contra os incendios forestais da devandita Consellarái da Xunta.

O contrato foi outorgado por 6,6 millóns de euros fóra de todo procedemento legal previsto

En xuño de 2012, o sector da Autonómica da CIG-Administración alertaba da intención da Consellaría de Medio Rural de privatizar as brigadas helitransportadas do Servizo de Prevención e Defensa contra Incendios Forestais (SPDCIF). Aseguraba ademais que, pola información á que tiveran acceso, a Consellaría estaba a preparar un contrato para que unha UTE, formada por Natutecnia e Inaer, se encargase das brigadas helitransportadas e os helicópteros.

Finalmente o contrato foi outorgado por nin máis nin menos que 6,6 millóns de euros, fóra de todo procedemento legal previsto.

Ler máis...
 
CIG-Área Pública rexeita o 'Acordo de Estabilidade' porque non permite recuperar o emprego público PDF Imprimir Correo-e
Xoves, 19 Outubro 2017 09:10

Os orzamentos da Xunta 2018 manteñen os recortes e a precariedade na administración

A Área Pública da CIG asistiu esta mañá á Mesa Xeral de Función Pública na que o PP presentou un Proxecto de Orzamentos para 2018 no relativo a emprego público idéntico ao de 2017 que a central sindical rexeitou porque afonda na destrución de emprego e no desmantelamento e privatización dos servizos públicos. Xunto a isto anunciou o seu rexeitamento ao chamado “Acordo de Estabilidade”, porque mantén a taxa de reposición e tampouco permite que se recupere o emprego público destruído. Un documento que, porén, será previsibelmente asinado por CCOO, UGT, CSIF e sindicatos sectoriais.

Segundo explicou ao remate da xuntanza Diego Boquete, que actuou como portavoz da Área Pública da CIG, o proxecto de orzamentos para 2018 mantén os recortes e non permite que se recuperen dereitos e condicións laborais e salariais que foron arrebatadas durante estes anos so pretexto da crise.

Acordo de Estabilidade

Canto ao chamado Acordo de Estabilidade, a Área Pública denuncia que “non é un acordo autónomo, senón unha adaptación do asinado o 29 de marzo de 2017 entre o Goberno central e os sindicatos CCOO, UGT e CSIF” ao que a CIG se opuxo. Por iso xa anunciou que tamén rexeitará este, xa que non contempla ningunha mellora respecto daquel.

Ademais o acordo está limitación pola aplicación da Lei de orzamentos do Estado para 2018, que ten unha vixencia temporal concreta. Porén, os efectos do acordo prolónganse até 2020, sen ningunha garantía de cumprimento, pois as leis de orzamentos dependen das maiorías parlamentarias no Congreso dos Deputados.

Por iso, Boquete cualificou de “lamentábel” que a Xunta “só use o autogoberno para recortar (Lei de medidas temporais, rebaixas salariais non recuperadas)” e que porén “para recuperar dereitos se comporte como unha sucursal de Madrid”.

Ademais, a Área Pública da CIG adiantou que non vai asinar un acordo que non inclúe a devolución dos salarios; a derrogación da Lei de medidas temporais, nomeadamente pagar por enfermar; o levantamento da suspensión da aplicación de acordos anteriores, como o propio V Convenio colectivo do persoal laboral ou cuestións como –no caso do ensino público- que as persoas substitutas volvan cobrar o verán unha vez que traballaron máis de 5 meses, por non falar da recuperación do fondo de acción social.

Temporalidade

Malia o seu título, a CIG-Área Pública afirma que non é un «Acordo de Estabilidade» senón, como moito, un «Acordo de Redución da Temporalidade». Nese sentido Boquete explica que “non queda eliminada a taxa de reposición, nin se incorpora ningún criterio que garanta o traballo a quen non aprobe os procesos selectivos, que serán convocados mediante concurso-oposición”.

A este respecto María Xosé Santos Paz, da CIG-Administración, lembra tamén que “hai xente que leva anos e anos agardando a que se lle convoque a praza e agora pode verse na rúa con case 60 anos”.

Aínda que a situación de temporalidade derivada do período de crise se considera excepcional, no ‘Acordo’ non se recolle para ningún sector nin colectivo a posibilidade de consolidación por concurso ou valoración de méritos que permite o artigo 61.6 EBEP.

“É incríbel que a administración asine acordos que acto seguido anula nos orzamentos, como o asinado coas outras organizacións sindicais do ensino hai escasos meses, que volvía recoller que o persoal substituto de ensino que traballase máis de 5 meses e medio ao longo do curso cobrarían as vacacións e volve a aparecer anulado no proxecto de orzamentos, o cal foi unha das causas para que a CIG-Ensino non asinara”, subliña Boquete.

Con este ‘Acordo’ preténdese chegar a un índice de temporalidade do 7%, pero oculta cal é a temporalidade actual. “Sen esa mínima transparencia é imposíbel avaliar o éxito ou o fracaso das medidas propostas”, afirma o portavoz da Área Pública.

Ademais, no caso do persoal do SERGAS, os propios orzamentos consolidan a política de precariedade laboral do persoal estatutario. “As contratacións faranse cando teñan a consideración de absolutamente imprescindíbeis e non atendendo as necesidades asistenciais”, explica a secretaria nacional da CIG-Saúde, María Xosé Abuín, que denuncia que con isto, “se consolidan os contratos por días e horas”, impedíndose ademais a recuperación dos acordos suspendidos.

Suplantación da representación sindical

A Área Pública da CIG denuncia ademais que a creación de comisións e subcomisións de seguimento do Acordo con funcións de negociación van suplir as funcións das mesas sectoriais de negociación que son os únicos órganos legalmente habilitados para tal fin e garanten a participación de todas/os as/os representantes do persoal público galego.

Permisos

Os orzamentos contemplan ademais o aumento do permiso de parto a 20 semanas (agora son  18) e un incremento a 5 semanas do permiso de paternidade (agora son 29 días).

Fronte a isto a CIG aposta por un permiso de maternidade de 12 meses de duración e que progresivamente o permiso para o outro cónxuxe se amplíe até chegar á mesma duración, consolidándose o permiso de maternidade como un permiso non transferíbel.

“No camiño de acadar ese obxectivo é obvio que a proposta da Xunta, e aínda recoñecendo un pequeno avance, é totalmente insuficiente. Solicitamos a negociación real dun plan de ampliación de todos os permisos recollidos na Lei de Emprego Público e, especificamente, os que agora se nos presentan”.

 
O Xulgado anula o concurso para cubrir 106 empregos na Deputación de Ourense PDF Imprimir Correo-e
Mércores, 11 Outubro 2017 10:30

Entende que se trata dun mecanismo para repartir postos de traballo que ataca o principio de igualdade

O Xulgado do Contencioso Administrativo número 2 de Ourense decidiu anular o concurso mediante o que se ían cubrir un total de 106 empregos na Deputación Provincial ao entender que se trata dun mecanismo para repartir postos de traballo que atenta contra o principio de igualdade.

A sentenza que se vén de coñecer estima integramente o recurso interposto pola CIG contra a resolución do presidente da Deputación Provincial pola que se aprobaron as bases reguladoras e a convocatoria de concurso para cubrir 106 postos de traballo. A decisión xudicial baséase en que este proceso constitúe un circuíto pechado para repartir empregos e atenta contra o principio constitucional de igualdade. Ao mesmo tempo, o tribunal imponlle á institución provincial o pago dos gastos do proceso.

Dentro dos fundamentos de dereito citados na sentenza, a sala indica textualmente que “con esta actuación vulnéranse non só os artigos 14 e 23 da Constitución Española”, senón tamén preceptos do Estatuto Básico do Empregado/a Público/a e da Lei de Emprego Público de Galiza.

O secretario de Organización e responsábel da asesoría xurídica da central en Ourense, Anxo García Torres, sinala que “esta é a maneira de consolidar os postos de traballo neste organismo, pola porta de atrás, facendo resolucións a medida para colocar o persoal ligado ao Partido Popular e impedindo que ninguén máis poda acceder, unha práctica xa secular nesta institución”.

 
A CIG non asinará ningún acordo con Facenda que non contemple a recuperación de dereitos laborais e sociais PDF Imprimir Correo-e
Mércores, 11 Outubro 2017 10:29

O conselleiro anunciou na mañá deste martes que a Xunta non negociará esa recuperación

O conselleiro de Economía, Valeriano Martínez, convocou esta mañá á Área Pública da CIG a unha xuntanza para presentar as propostas da Xunta de Galiza relativas ao Plan de Estabilización de Emprego nas administracións públicas galegas; a Lei de Orzamentos 2018 e a Lei de Medidas Temporais. Propostas que a CIG rexeitou anunciando ademais que non asinará acordos que non garantan recuperación de dereitos do persoal das administracións públicas galegas.

No relativo ao Plan de Estabilización o conselleiro anunciou que a Xunta ten a intención de aprobar un acordo marco que atinxa os anos 2018, 2019 e 2020 no que se contempla consolidar emprego e trasladar a Galiza o acordo que se asine en Madrid este ano máis o asinado cos sindicatos españois xa en marzo de 2017.

A este respecto, a Área Pública da CIG manifesta que “é lamentábel que a Xunta de Galiza traslade mimeticamente un acordo acadado en Madrid, sen facer sequera o esforzo de adaptalo ás especificidades da administración pública galega, nin ter en conta a situación na que se atopa o seu persoal”.

María Carme López Santamariña, portavoz da CIG-Área Pública denuncia ademais que “ese acordo vai consolidar os recortes de persoal que se fixeron ao longo de todos estes anos”. A isto engade que “lonxe de como o intentan vender publicamente non suporá un aumento de emprego público xa que o que vai facer é darlle saída a unha situación insostíbel de temporalidade que hai hoxe na administración pública galega para lavar a súa imaxe”.

Con todo, o texto non foi entregado na xuntanza e, segundo informou o conselleiro, será remitido no decurso deste martes día 10. A Área Pública da CIG, unha vez o avalíe pormenorizadamente dará conta da súa posición definitiva respecto do mesmo.

Lei de Orzamentos 2018

No relativo a incrementos salariais, que teñen que ser recollidos na Lei de Orzamentos, López Santamariña explica que o propio conselleiro sinalou que a situación, por mor da paralización dos Orzamentos Xerais do Estado, “non lles permite avanzar nesta cuestión o que implica que as traballadoras e traballadores da administración verán máis unha vez os seus salarios conxelados até que desde Madrid lles diten o que teñen que facer”.

Isto denota para a portavoz da Área Pública “a grave incapacidade da Xunta de Galiza para tomar as súas propias decisións cando ten competencias para  facelo”. Lembra ademais que porén “cando decidiu recortarnos, entre outras cousas, o 40% das pagas extra desde o ano 2013 ao 2016 aí non solicitou permiso algún a Madrid para executar ese roubo”.

López Santamariña denuncia ademais que o propio conselleiro xa anunciou que non tiña intención algunha de abordar calquera caste de recuperación de dereitos laborais, salariais ou sociais do persoal das administracións públicas galegas.

Lei de Medidas

En canto á Lei de Medidas Temporais, o conselleiro anunciou modificacións no referido a permisos de maternidade/paternidade na liña do xa anunciado por Feixóo no debate do Estado da Nación. A CIG xa adiantou sobre esta cuestión que “a postura acordada pola central sindical é de loitar por conseguir permisos de maternidade de, como mínimo, un ano e igualar estes co de paternidade”.

Plans de Igualdade nas Administracións Públicas Galegas

Ademais a CIG puxo sobre a mesa tanto a situación na que se atopan os xulgados de violencia de xénero como a demanda de aplicación real e efectiva da lexislación actual en materia de igualdade, para garantir a igualdade real entre homes e mulleres na administración pública galega a través da negociación de Plans de Igualdade de Oportunidades.

Unha demanda que xa lle fixo chegar a central sindical ao propio Presidente da Xunta no mes de xullo e que recibiu como resposta literal que con data de 21 de agosto “deuse traslado deste á Vicepresidencia e Consellaría de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza, para o seu coñecemento e efectos que procedan”.

Traslado do que non tiña constancia o conselleiro tras ser preguntado por esta cuestión para saber se se procedería a adoptar algunha medida. En todo caso “á marxe de recoñecer as eivas da administración pública galega respecto desta materia o conselleiro non se comprometeu a solucionar nin esta cuestión nin a situación dos xulgados de violencia de xénero”, conclúe López Santamariña.

 
A CIG non asinará acordos que non garantan a recuperación de dereitos laborais do persoal público PDF Imprimir Correo-e
Martes, 26 Setembro 2017 09:00

A Mesa de Negociación das Administracións Públicas foi adiada até a próxima semana

A Mesa Xeral de Negociación das Administracións Públicas, convocada este xoves para aprobar as cuestións relativas a condicións laborais e salariais dos empregados/as públicos/as -para a súa inclusión nos Orzamentos Xerais do Estado de 2018-, quedou adiada para a semana que vén malia o Goberno do PP ter avanzados acordos con CCOO, UGT e CSIF á marxe do organismo. Dende a CIG xa adiantaron que non asinarán ningunha proposta que non contemple a recuperación dos dereitos que lle foron arrebatados ao funcionariado dende 2010.

Na Mesa, as organizacións sindicais recibiron como xustificación deste atraso que cunha semana máis se pode seguir mellorando o acordo. Ademais entregouse un novo documento e convidouse aos sindicatos con representación na mesma a estudalo e presentar propostas.

Ao comezo da xuntanza a representante da Área Pública da CIG, Maricarme López Santamariña trasladou á Secretaria de Estado a denuncia polas negociacións que se veñen desenvolvendo con CCOO, UGT e CSIF á marxe da Mesa Xeral, excluíndo a outras organizacións sindicais que, como a CIG, contan con representación na mesma. Negociacións que a Secretaria de Estado tratou de xustificar argüíndo que se desenvolveron no marco dunha comisión creada coas organizacións asinantes do anterior acordo.

López Santamariña apuntou ademais que ao incio da xuntanza o representante do CSIF “tivo unha intervención esperpéntica trasladando a Mesa e o Ministerio a súa solidariedade cos funcionarios/as cataláns que están pola defensa da unidade de España e do ordenamento xurídico español”.

A portavoz da Área Pública explica que o acordo contempla cuestións relativas a condicións laborais, pero deixa á marxe o referido a retribucións. “Entendemos que forma parte desa escenificación, porque van apoiar o documento do goberno pero amosar oposición no que respecta ás retribucións, para que esa posición lles sirva como lavado de cara”.

Con todo, a Área Pública da CIG xa manifestou a súa decisión de non apoiar ningún acordo que non contemple a derrogación dos Decretos-Lei impostos ao persoal das Administracións públicas desde o ano 2010, entre outros: RD-Lei 8/2010, polo que se adoptan medidas extraordinarias para a redución do déficit público; RD-Lei 20/2011, de medidas urxentes en materia orzamentaria e tributaria para a corrección do déficit público; e RD-Lei 20/2012, de medidas para garantir a estabilidade orzamentaria e de fomento da competitividade.

Isto xunto con todos aqueles decretos impostos polo Goberno español relativos a reformas laborais, reforma da negociación colectiva, modificacións das pensións e demais recortes das condicións laborais e salariais que afectan ao conxunto da clase traballadora.

A Área Pública da CIG exixe tamén a restitución de todos os dereitos laborais e salariais (horarios, pagas extras, salarios, 100% do salario en situación de IT, fondo social, etc) que lle foron arrebatados ao persoal empregado público desde o ano 2010.

Taxa de reposición

A proposta que se baralla contempla manter taxas de reposición , o que para a CIG “sentenza aos sectores produtivos a seguir perdendo persoal” . De feito limítase ao 100% para sectores prioritarios tal e como se aprobou no 2017 e pasa do 50 ao 75% nos sectores considerados non prioritarios, Iso si, nos ámbitos de seguridade cidadá (policía nacional, local…. ) será do 115%.

A intención do goberno é que cada administración poida dispoñer dun 5% adicional  a engadir ás taxas xénericas que se aproben, para calquera dos  sectores que cada administración estime conveniente. Con todo “néganse a aprobar a nosa demanda de restitución da capacidade de decisión das comunidades autónomas sobre a xestión do seu cadro de persoal. Lonxe disto, centralízase aínda máis”.

Establécese, xunto a isto, unha taxa de reposición especial – sen definir- para a dotación de interventores na administración local.

Estabilización do persoal

A proposta da administración fala dunha taxa de reposición adicional, que non se podería considerar como tal  e que sería  xeral para todos os ámbitos, que non computará  na taxa xenérica de reposición. “Sería algo así como ampliar algo o texto e liña de actuación  do último acordo que asinaron coas centrais sindicais sobre a estabilización do persoal das administracións públicas”.

A CIG-Área Pública chama a atención sobre esta cuestión porque se están vendendo estes procesos de estabilización de emprego, como un aumento de emprego público. “Non é verdade porque o único que se pretende con isto é cumprir as sentenzas europeas referidas á precariedade que padece o persoal das administracións públicas. Unha situación a que están máis dun 40% dos traballadores/as que teñen un contrato eventual, interino ou por horas ou días”, denuncia López Santamariña.

Retribucións

A proposta de incremento salarial, que non vai incluída no acordo cos sindicatos CCOO, UGT e CSIF contempla un incremento fixo para tres anualidades do 1,5% para 2018; do 1,75% para 2019 e do 2% para 2020, xunto cunha parte variábel que estaría condicionada ao PIB de cada ano que consistiría nun 0,25% e un 0,50% adicionais se se cumpren as previsións.

Para a Área Pública esta medida é inaceptable nun contexto de incremento de prezos e produto interior bruto por enriba do 3%. “Non se propoñen medidas de ningún tipo para recuperar o poder adquisitivo perdido durante estes anos, que en conxunto  se poden cifrar nun 27% para o persoal que traballa para a Administración do Estado e nun 38,7% para o persoal que traballa no ámbito da administración da Xunta de Galiza”, sinala a portavoz da CIG que advirte ademais que “as diferenzas salariais e de condicións económicas entre o persoal das distintas administracións continuará sen converxer, sendo discriminatoria a carga da  perda adquisitiva que sufrimos os traballadores das administracións polo só feito de traballar para unha administración ou para outra”.

A representante da CIG é contundente sinalando que “nos parece unha tomadura de pelo que aos traballadores e traballadoras das administracións públicas se nos fale de recuperación económica, tendo en conta todo o que perdemos nestes anos”.

INDICE DE EVOLUCIÓN DO IPC E SUBA SALARIAL NOS ÚLTIMOS 7 ANOS (1-1-09 a 31-12-16)

ANO      IPC GALIZA         IPC ESTADO       SUBA SALARIAL               DIF GZ                  DIF ESTADO

2009      0,8%                      0,9%                     2%                                      1                       1,1%

2010      3%                      3,1%                       -5%                                    -8%                     -8,1%

2011      2,4%                  2,5%                         0%                                   -2,4%                   -2,5%

2012      2,9%                   2,6%                       -7%                                 -9,9%                   -9,6%

2013      0,3%                   0,5%                       -4% (Autonómica           -4,3%                     -0,5%

2014      -1%                    -1%                        0%                                      1%                         1%

2015      0,%                    -0,2%                     0%                                      0,0%                    0,2%

2016      1,6%                 1,6%                       1%                                    -0,6%                      -0,6%

TOTAL   10                       10                        -13                                      -23                          -19

IFonte: INE e Orzamentos Xerais do Estado e da Xunta de Galiza dos anos correspondentes.

 
O Concello de Guitiriz non paga os trienios nin o plus de transporte ao persoal de axuda a domicilio PDF Imprimir Correo-e
Martes, 26 Setembro 2017 08:55

Dende a CIG de Lugo-A Mariña demandan unha solución inmediata

O Concello de Guitiriz está a incumprir o pago dos trienios e da quilometraxe a quen ten dereito o persoal de axuda a domicilio. A CIG de Lugo-A Mariña denuncia que esta situación se vén producindo dende hai máis de tres anos, polo que lle reclama ao goberno local que poña solución de inmediato a esta discriminación.

O Concello non abona as cantidades correspondentes polos trienios ao persoal que presta o servizo de axuda a domicilio, a pesar de que a alcaldesa se comprometeu a regularizar esta situación. "Mais pasan os meses e o persoal continúe sen cobrar. Isto é unha actitude e unha conduta absolutamente irresponsábel e neglixente", critica Lois Neto, secretario de organización da CIG de Lugo.

Neste senso, engade que, en vez de resolver os problemas dos traballadores e traballadoras municipais, a alcaldesa "dedícase a ameazar ao persoal do concello coa privatización dos servizos cando lle demandan un dereito laboral, nunha actitude absolutamente mafiosa. Este continuo e permanente incumprimento cara ás traballadoras deste servizo amosa unha actitude absolutamente de insensibilidade e desprezo por parte da alcaldesa", lamenta.

Ademais, a Unión Comarcal da CIG denuncia que as traballadoras de axuda a domicilio tampouco cobran ningún plus de transporte, véndose obrigadas a pagar o combustíbel e pór elas mesmas o coche para os desprazamentos.

"Desde a CIG esiximos a alcaldesa  que solucione en breve prazo de tempo estas cuestións  ou verémonos na obriga de iniciar todas as acción posíbeis tanto no plano xurídico, onde xa existen demandas interpostas no Xulgado do Social, coma no plano social para que os dereitos destes grupos de traballadores e traballadoras sexan respectados".

 
O comité do Porto de Vigo alerta sobre os problemas na Policía Portuaria derivados da falta de axentes PDF Imprimir Correo-e
Martes, 26 Setembro 2017 08:54

Denuncia que se pon en perigo a traballadores/as, usuarios/as e visitantes das instalacións

O comité de empresa da Autoridade Portuaria de Vigo (APV), presidido pola CIG, vén de alertar publicamente sobre os graves problemas que se rexistran na Policía Portuaria como consecuencia da falta de axentes. Dende a representación do cadro de persoal denuncian que nos últimos tempos prestouse servizo en eventos potencialmente perigosos con até catro policías menos do normal, o que supón un risco para traballadores/as, usuarios/as e visitantes das instalacións portuarias.

O presidente do comité e voceiro da CIG na APV, Diego González, explica que nos últimos meses esta situación volveuse crítica, chegando a prestar servizo con ata catro axentes por debaixo do que debería ser normal no transcurso de eventos potencialmente perigosos debido á masificación de xente e á venda de bebidas alcólicas. “Sen esquecer o sucedido na última edición do Marisquiño, na que os policías se viron obrigados/as a facer algún parte de servizo indicando a pouca presencia da Policía Portuaria no peirao”.

Critica que a situación se volvese a repetir durante varias fins de semana, “mais o vaso colmouse neste mesmo mes de setembro ao coincidir a Oktober Fest na Estación Marítima, o festival Vigo Street Stunt na zona do Náutico e Comercio e a feira VigoMar ou Festa do Marisco no Berbés”. Nestas datas o reforzo foi inexistente, chegando a estar menos axentes de servizo que nun día normal.

En datas sinaladas o reforzo foi inexistente, chegando a estar menos axentes que un día normal

Deste xeito, considera que a APV está a por en perigo tanto aos seus traballadores/as como aos usuarios/as do Porto e visitantes aos diversos eventos e ás instalación portuarias e censura “o servilismo de moitos mandos intermedios que permiten que se poña en perigo aos axentes, que sempre son os primeiros en chegar a calquer incidente que se produce dentro da zona portuaria”.

Na opinión do comité, a Policía Portuaria está a sufrir nas súas carnes o abandono no que o presidente da APV, Enrique López Veiga, ten o Porto de Vigo. “Neste último mes os servizos que se están a prestar están baixo mínimos alarmantes debido a una decisión do súa de non permitir que os axentes realicen xornadas dispoñíbeis, que son aquelas que os policías portuarios realizan cando se precisa un reforzo especial ou se produce un imprevisto e son chamados/as para traballar en día de descanso a cambio de 70 euros e outra xornada libre compensatoria”.

Advertencia de Portos do Estado

Sinalan que o propio López Veiga lle comentou ao comité de empresa que adoptou a medida debido a unha advertencia de Portos do Estado na que o ameazaban con diminuír a masa salarial do presidente e da directora da APV se se excedían da masa asignada para produtividade, que é a masa na que repercuten as xornadas dispoñíbeis. “Esa advertencia é produto dun exceso de 76.000 euros sobre a produtividade no exercicio do ano 2016, pero ese exceso foi producido na meirande parte por culpa da política de recortes que López Veiga ven aplicando dende a súa entrada no Porto de Vigo en 2015, e que incluíu unha redución do 10 % do cadro de persoal”.

Neste senso, indican que aínda que ese exceso de 76.000 euros é real, López Veiga e Beatriz Colunga, a directora da APV, “non contan toda a verdade e manexan as cifras como lles vén en gaña, e non contan que no que se refire á masa salarial xeral da APV a diferencia é de 400.000 euros por debaixo da asignada (debido tamén a esa política rácana e austera, sempre en contra do traballador/a)”.

Diante disto, sosteñen que se con estes datos o presidente da APV non é quen de rebatirlle a advertencia a Portos do Estado “non nos estraña que o Porto de Vigo se estea a afundir de maneira alarmante e se sigan a perder tráficos e que as grandes navieras marchen para os portos veciños”. Finalmente, amosan o seu convencemento de que López Veiga seguirá a buscar culpábeis desta situación fóra do organismo que preside “pois a autocrítica parece que non vai con el”.

 
A CIG non asinará acordos que non garantan a recuperación de dereitos laborais do persoal púiblico PDF Imprimir Correo-e
Venres, 22 Setembro 2017 09:10

O Goberno español adiou a Mesa de Negociación das Administracións Públicas até a próxima semana

A Mesa Xeral de Negociación das Administracións Públicas, convocada este xoves para aprobar as cuestións relativas a condicións laborais e salariais dos empregados/as públicos/as -para a súa inclusión nos Orzamentos Xerais do Estado de 2018-, quedou adiada para a semana que vén malia o Goberno do PP ter avanzados acordos con CCOO, UGT e CSIF á marxe do organismo. Dende a CIG xa adiantaron que non asinarán ningunha proposta que non contemple a recuperación dos dereitos que lle foron arrebatados ao funcionariado dende 2010.

Na Mesa, as organizacións sindicais recibiron como xustificación deste atraso que cunha semana máis se pode seguir mellorando o acordo. Ademais entregouse un novo documento e convidouse aos sindicatos con representación na mesma a estudalo e presentar propostas.

Con todo, a Área Pública da CIG xa manifestou a súa decisión de non apoiar ningún acordo que non contemple a derrogación dos Decretos-Lei impostos ao persoal das Administracións públicas desde o ano 2010, entre outros: RD-Lei 8/2010, polo que se adoptan medidas extraordinarias para a redución do déficit público; RD-Lei 20/2011, de medidas urxentes en materia orzamentaria e tributaria para a corrección do déficit público; e RD-Lei 20/2012, de medidas para garantir a estabilidade orzamentaria e de fomento da competitividade.

Isto xunto con todos aqueles impostos polo Goberno español relativos a reformas laborais, reforma da negociación colectiva, modificacións das pensións e demais recortes das condicións laborais e salariais que afectan ao conxunto da clase traballadora.

A Área Pública da CIG exixe tamén a restitución de todos os dereitos laborais e salariais (horarios, pagas extras, salarios, 100% do salario en situación de IT, fondo social, etc) que lle foron arrebatados ao persoal empregado público desde o ano 2010.

 
CIG-Área Pública rexeita a proposta de vincular o medre salarial do funcionariado ao PIB PDF Imprimir Correo-e
Mércores, 13 Setembro 2017 10:49

Denuncia que CCOO, UGT e CSIF negocian á marxe da Mesa Xeral de Administracións Públicas

A CIG-Área Pública (CIG-Administración, CIG-Ensino e CIG-Saúde) denuncia as negociacións que están desenvolvendo os sindicatos estatais CCOO, UGT e CSIF -a marxe da Mesa Xeral de Administracións Públicas- co Ministerio de Facenda e rexeita a proposta que se vén de facer pública de vincular os incrementos salariais ao PIB.

A CIG-Área Pública denuncia, máis unha vez, a actitude das organizacións sindicais estatais CCOO, UGT e CSIF “por prestarse a negociar a marxe da Mesa Xeral de Negociación das Administracións Públicas excluíndo e suplantando de xeito indigno a organizacións sindicais, como a CIG, que contan con representación tanto nesa mesa como nas distintas mesas sectoriais”.

Neste sentido, a portavoz da Área Pública, María Carme López Santamariña, denuncia que é “escandaloso” tanto o seu “colaboracionismo co goberno do PP, como que acepten unha fórmula de negociación que favorece a pretensión  que este ten de baleirar de contido unhas mesas que foron concibidas para que no seu seo se negocien todas as cuestións relativas a condicións laborais, salariais e sociais das empregadas e empregados do sector público e non como simples expositores dos acordos aos que entre eles chegaran previamente”.

De feito, a portavoz da Área Pública considera que CCOO, UGT e CSIF actúan deste xeito coa pretensión de acaparar a representatividade porque saben que en Galiza perden cada día máis terreo fronte organizacións sindicais como a CIG. Así lembra que en Sanidade a CIG conta con 57 delegados/as e que por detrás a que máis se lle aproxima desas tres é CCOO con 20 delegados/as menos; que a CIG é a central sindical maioritaria no ensino público non universitario, onde ten o 46% de representación, case a maioría absoluta, e que na administración a CIG, cunha representatividade do 54,05%, supera a todos os demais sindicatos xuntos.

Esta condición de forza sindical maioritaria no ámbito da función pública que a CIG ten no noso país “nunca foi empregada do mesmo xeito que estas organizacións fan a nivel do Estado, respectando en todo momento o papel e a representatividade de cadaquén no único foro válido, o das mesas de negociación”, subliña.

Recuperación salarial

A Área Pública da CIG denuncia ademais a “falta de comunicación, transparencia e información” respecto das negociacións que se están desenvolvendo, relativas tanto a incrementos salariais como a condicións laborais e sociais e rexeita que se vinculen ao PIB os incrementos salariais futuros. Entende que iso non permitirá recuperar os dereitos laborais suprimidos nin as condicións salariais recortadas. Recortes iniciados polo goberno de Zapatero en 2010, cunha rebaixa do 5% da masa salarial, e que seguiron tanto co goberno de Mariano Rajoy como co de Feijoo, co agravante de que os recortes aplicados pola Xunta de Galiza foron superiores aos do resto do Estado.

A CIG reclama ademais que en calquera negociación que se aborde respecto da situación laboral e salarial do funcionariado se teñan en conta cuestións como a recuperación dos fondos de acción social, a volta á xornada laboral anterior ou a recuperación do complemento do 100% nos casos de IT, entre outros.

 
A CIG chama a clase traballadora a participar nos actos do Día da Patria PDF Imprimir Correo-e
Xoves, 20 Xullo 2017 08:47

A central lembra que é unha data festiva mais tamén de reivindicación do noso dereito a decidir

Con motivo da celebración o vindeiro día 25 de xullo do Día da Patria Galega, a CIG chama a clase traballadora a participar nos actos que o nacionalismo galego celebre en Galiza e, nomeadamente, en Santiago de Compostela. Unha data de celebración, mais tamén de reivindicación do dereito que temos as galegas/os a decidir por nós mesmas/os o noso futuro como nación, a autogobernarnos e a poder vivir e traballar na nosa terra nunhas condicións dignas.

A celebración deste 25 de xullo coincide cun momento de revitalización da mobilización social que demostra que a loita contra os recortes impostos e contra as medidas que viñeron afondar no capitalismo neoliberal dan os seus froitos. Así o constatan as últimas folgas protagonizadas pola CIG no centro de atención a emerxencias 112 ou no transporte de viaxeiros/as por estrada. Mais tamén aquelas que se manteñen con coherencia e firmeza, como en Ferroatlántica, contra un modelo económico colonial que espolia os nosos recursos naturais; no sector do metal da provincia da Coruña por un convenio digno que permita mellorar as condicións laborais e salariais e eliminar a precariedade ou en obras públicas como a da ponte de Rande, onde se impoñen abusivas condicións laborais con graves consecuencias para a vida dos traballadores/as.

Loitas, todas elas, consecuencia de todo un conxunto de políticas de recorte de dereitos, salarios, investimento e gasto público e tamén das liberdades públicas; do incremento da precariedade laboral e do debilitamento da negociación colectiva; de redución de impostos ao capital mentres se lle incrementan á clase traballadora. En definitiva, políticas que pretenden debilitar a clase traballadora no económico, no político e no organizativo.

Ao tempo que se empobrece a clase traballadora, as grandes corporacións económicas, o capital financeiro, seguen a incrementar os seus beneficios e a concentrar un maior poder económico e político. O capital controla e pon ao seu servizo aquelas institucións financeiras e políticas (Comisión Europea, Banco Central Europeo, Fondo Monetario Internacional, etc.), que funcionan á marxe da opinión e do control da cidadanía, e que son as que ditan as políticas económicas, sociais e laborais a aplicar por parte dos gobernos e dos parlamentos, na grande maioría dos casos en mans das forzas políticas maioritarias da dereita (PP) e da socialdemocracia (PSOE) comprometidas co sistema neoliberal.

Necesidade de soberanía política

Altos niveis de desemprego, avellentamento e perda de poboación activa, emigración da xente moza; deterioro dos nosos sectores produtivos (leite, pesca, naval...); apropiación do noso aforro e da enerxía que producimos; alleamento do noso sector financeiro; deterioro dos servizos públicos; perda de galegofalante; afondamento na españolización da sociedade galega con menosprezo e infravaloración do propio, comezando polo noso idioma e seguindo polas nosas potencialidades económicas e humanas.

Todo isto enfróntanos a unha situación que levamos moito tempo a padecer e que dificulta o noso desenvolvemento pleno como pobo no económico, no social, no cultural, no idiomático e no político. A iso contribúe sen dúbida algunha, neste momento, a incompetencia manifesta da Xunta de Galiza e do seu presidente, Alberto Núñez Feijóo, incapaces de ofrecer alternativas e saídas centradas nos intereses das clases populares galegas. Pero tamén inflúe de forma determinante a falta de soberanía política de Galiza e o papel que tradicionalmente xogamos, no contexto do Estado e da Unión Europea, de nación colonizada, espoliada, subministradora de man de obra, materias primas e aforro.

Neste contexto, cobra aínda máis forza a necesidade de termos soberanía política para poder estabelecer os mecanismos axeitados para unha mellor defensa dos nosos sectores produtivos básicos, para modernizar as nosas infraestruturas e servizos sociais, para levar adiante unha política de emprego propia, para potenciar unha economía autocentrada ao servizo e en beneficio da maioría social. A dependencia favorece as desigualdades sociais, discrimina a nosa cultura e lingua, debilita o noso proxecto colectivo, hipoteca o noso futuro individual e social.

 
Rexeitan o Plan de Igualdade do persoal do Concello da Coruña polas súas carencias e por seren pouco ambicioso PDF Imprimir Correo-e
Xoves, 20 Xullo 2017 08:44

A CIG denuncia que a comisión negociadora coa representación sindical creouse co texto elaborado

A sección sindical da CIG do Concello da Coruña amosou o seu rexeitamento ao proceso de elaboración e  aprobación do III Plan de Igualdade de Oportunidades entre Homes e Mulleres do persoal municipal ao entender que contén moitas carencias, ademais de ser “pouco ambicioso”. Ao mesmo tempo denuncian que a comisión negociadora coa representación sindical, que só mantivo tres xuntanzas, foi constituída unha vez que o documento xa estaba elaborado.

Dende a CIG do Concello da Coruña explican que o propio Goberno local admitiu nas reunións da comisión negociadora que o III Plan de igualdade tiña moitas carencias, que era pouco ambicioso, que faltaban datos para a súa elaboración e que se fixo nun prazo excesivamente curto. Aínda así, os responsábeis municipais rexeitaron a proposta da central de reiniciar o proceso de elaboración para que o documento fose feito coa necesaria negociación sindical, de xeito participativo e coa implicación de todo o persoal municipal.

Neste senso, denuncian que a comisión negociadora coa representación sindical creouse cando o documento xa estaba elaborado, ademais de que houbo só tres reunións desta comisión coa escusa da posíbel perda dunha subvención.

“Por todo isto comunicóuselle ao Concello que non apoiariamos o plan, xa que o consideramos totalmente impropio dun Goberno supostamente comprometido coa participación e coa igualdade”, rematan.

 
Alertan sobre a retirada do helicóptero contra incendios do Barco de ValdeorrasO sector de Autonómica da CIG-Administración de Ourense vén de coñecer que a Consellaría do Medio Rural retirou o helicóptero contra incendios que leva operando na base de Vila PDF Imprimir Correo-e
Xoves, 13 Xullo 2017 11:19

A CIG denuncia que se trata dunha zona de orografía complicada e dun alto valor ecolóxico e forestal

O sector de Autonómica da CIG-Administración de Ourense vén de coñecer que a Consellaría do Medio Rural retirou o helicóptero contra incendios que leva operando na base de Vilanova, no Barco de Valdeorras, dende o ano 1992. Na central denuncian que se trata dun dos Distritos cunhas das orografías máis complicadas do país e dun alto valor ecolóxico e forestal e esixen o seu regreso a un enclave fundamental para loitar contra o lume na zona.

Dende a federación de Administración explican que a Base de Helicóptero de Vilanova do Barco de Valdeorras do Distrito XIII, “na que se investiron centos de miles de euros”, atópase a día de hoxe pechada e sen helicóptero, “estando totalmente desaproveitada para a protección do medio e incumprindo o obxectivo para o que fora concibida”.

Lembran que o Distrito XIII ten lugares dunha importancia paisaxística ecolóxica e forestal enorme ,como a Serra do Eixe, con máis de 5000 hectáreas de piñeiro silvestre; o Parque Natural da Serra da Enciña da Lastra, cunha das escasas concentracións de aciñeiras de toda Galiza; así como o Teixedal de Casaio, un dos poucos bosques de teixo existentes en Europa. Tamén sinalan a importancia de enclaves como o Macizo Central, as ribeiras do Bibei, Xares e Návea.

Sosteñen que todos estes espazos naturais contarían cunha altísima protección noutros lugares de Europa, “mentres que aquí quedan ao dispor da sorte se nos remitimos aos datos deste Distrito no que a número de lumes se refire”. Indican que este Distrito é o mais complicado en termos de orografía, humidades relativas medias e temperaturas moi altas, onde a velocidade de propagación é elevadísima, “podendo crear lumes de cuarta xeración cun compoñente convectivo moi importante, o que intensifica a gravidade da emerxencia por lume forestal”.

Arranxo da base e volta do helicóptero

Diante disto, o tempo de reacción é fundamental para poder permitir a capacidade máxima de control de lumes na fase inicial, “xa que despois nas condicións frecuentes de meteoroloxía e orografía na comarca de Valdeorras pode provocar -como así sucedeu- lumes forestais de altísima intensidade e perigo, polo que a presenza do helicóptero nesta zona dende 1992 tiña unha razón técnica de ser”.

Polo tanto, consideran que a retirada desta dotación é un erro moi grave e reclámanlle aos responsábeis da Consellería que “fagan o imposíbel” para arranxar os “supostos problemas” que presenta a citada base e esixen o retorno inmediato do helicóptero de Vilanova.

 
<< Inicio < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Seguinte > Final >>

Páxina 1 de 47
Joomla Templates: by JoomlaShack